- Lorem ipsum
Eva Solo
Eva Solo
Geschiedenis
Eva Solo werd 100 jaar geleden opgericht, ondertussen is bedrijf nog steeds in familiehanden. Jan Engelbrecht is de 4de generatie die aan het roer staat van Eva Solo.
Hun kenmerkende designs reflecteren de evolutie van de moderne woning. Het startpunt van Eva Solo was functionaliteit en kookgerei uit hoge kwaliteit creëren voor de Scandinavische huisvrouw. In de jaren ’50 kwamen vrouwen op de arbeidsmarkt en Eva solo wou voor hen het leven in de keuken gemakkelijker en vlotter laten verlopen. In de jaren ’70 waren open keukens plots een rage, het bedrijf pikte hier snel op in en ontwierp design keukengereedschap dat je met trots in je keuken liet staan.
Eva Solo hecht belang aan hun geschiedenis, het bedrijf is nog steeds gekend om hun functionele en internationale designs. Het hoofdkantoor is gelegen in Kopenhagen, maar hun producten zijn over heel de wereld gekend. Ze staan nooit stil, iedere dag zoeken ze naar de nieuwe evolutionaire stap in het ontwikkelen van de next generation Eva Solo producten.
Waarden en ambities
Eva Solo heeft 4 basis waarden:
- passie
- integriteit
- innovatie
- zakelijk inzicht
Hun waarden zijn de roots van hun bedrijf. Ze geloven in een team dat allemaal aan hetzelfde touw trekt en dezelfde waarden heeft, maar toch genoeg ruimte laat voor diversiteit.
Hun ambitie is het leveren van emotionele, innovatieve kwaliteitsproducten voor je woning.
Designs en designers
In 1997 lanceerde het bedrijf een kleine reeks keukengereedschap die de stempel ging drukken op de toekomst van het bedrijf. De reeks werd Eva Solo genoemd, omdat het bestond uit individuele producten (solo items). Toen heette het bedrijf nog gewoon Eva, maar de nieuwe producten bleken zo succesvol dat in 2010 het bedrijf werd herdoopt tot Eva Solo.
Het succes van het bedrijf stamt uit het verlangen en de mogelijkheid om samen te werken met designers en gespecialiseerde ambachtslui. 15 jaar lang speelde het Tools designer duo een beslissende rol in de ontwikkeling van de producten. De designers Clauw Jensen en Henrik Holbæk hebben ieder design ontworpen. Elk product dat ze ontwerpen is een unieke combinatie van form meets function.
In de prijzen gevallen
Sinds het bestaan van het bedrijf zijn ze al meerdere malen in de prijzen gevallen. Over de jaren heen hebben ze al meer dan 200 internationale designprijzen gewonnen, zoals de iF Product Design Awards, Good Design Awards, Red Dot Design Awards en Designpreis. Dit wil niet zeggen dat ze op hun lauweren zullen rusten, de prijzen dienen als motivatie om elke 6 maanden een nieuwe collectie op de markt te brengen.