- Lorem ipsum
Torres Novas 1845
Torres Novas 1845
Spinnerij en weverij in Torres Novas, Portugal
De Companhia Nacional de Fiação e Tecidos de Torres Novas (Nationale spinnerij en weverij van Torres Novas) werd op 2 oktober 1845 opgericht in de stad Torres Novas door een groep kooplieden uit Lissabon die onafhankelijk wilden worden van import.
In de eerste jaren richtte het bedrijf zich voornamelijk op het spinnen van linnen, jute en katoen en de productie van katoenen canvas, voornamelijk voor de nationale markt. Aan het eind van de 19e eeuw was het al een van de grootste productiebedrijven in Portugal.
Met de overname van het bedrijf in 1959 door António Medeiros e Almeida onderging de Companhia de Torres Novas een belangrijk moderniseringsproces en internationale promotie.
Badhanddoeken, badjassen en pantoffels van hoogwaardige kwaliteit
In 1972 begon het met de productie van badhanddoeken en andere producten van badstof, zoals badjassen en pantoffels, waardoor het de controle kreeg over het hele productieproces, van de productie van katoen tot het eindproduct.
Als een van de eerste productielijnen van badstof in Portugal werd de Companhia de Torres Novas al snel een referentie in de productie van badhanddoeken.
Het merk Torres Novas vestigde zich als het bekendste Portugese badhanddoekenmerk en werd erkend voor het hoogwaardige productieproces, het gebruik van de beste grondstoffen en de ontwerpen Almonda, Luxus en Elegance, evenals verschillende creatieve ontwerpen en andere artikelen.
Op dat moment werd het merk ook verkrijgbaar bij de traditionele Portugese detailhandelaars van hoogwaardige huishoudelijke producten.
Met de komst van het nieuwe millennium begon het bedrijf te lijden onder buitenlandse concurrentie en het verdwijnen van belangrijke klanten, veroorzaakt door de financiële crisis van 2008, en uiteindelijk werd het in 2011 gesloten.
In 2020 herlanceert een nieuwe generatie het merk "Torres Novas" met de steun van een historische aandeelhouder en voormalig directeur van de Companhia de Torres Novas, Adolfo de Lima Mayer, voortbouwend op de erfenis van het merk en de verworven knowhow sinds de oprichting van de fabriek in de 19e eeuw, met behoud van de kwaliteits- en designkenmerken die het merk altijd hebben gekenmerkt, terwijl het merk zich probeert aan te passen aan de behoeften van de moderne consument.
Het doel blijft hetzelfde als altijd: producten van hoge kwaliteit aanbieden die generaties overspannen.